tisdag 20 augusti 2013

Blomtårta

I fredags fyllde jag år. Jag bjöd på tre tårtor som skulle föreställa krukor med tre olika succulenter i. Jag fick idén från tarttokig. Tårtbotten är en chokladbotten av receptet "lika delar", ca en tredjedel kakao istället för mjöl. Tårtan är fylld med ett lager kolapraliner täckta med mjölkchokladfluff och ett lager med vit chokladfluff. "Jorden" är smulad tårtbotten. Tårtan är spacklad med chokladsmörkräm. "Krukorna" och "blommorna" är av sugarpaste.

Det blev VÄLDIGT många bilder! Håll till godo :-)






















Kram Jenny

4 kommentarer:

  1. Gud vad roligt att du gav länken till mig, det är så otroligt kul att se att man kunnat inspirera någon! Superbra jobbat och grattis i efterskott! :)

    SvaraRadera
  2. Hej, så mycket godsaker du samlat i din blogg. Tittar gärn in igen. //Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Vad glad jag blir! Du är så välkommen :-)

      Radera