söndag 6 maj 2012

Snabba frallor utan jäst

Då var det dags igen för lite nybakade frallor till frukost, så här en söndag. Men vi hade ingen jäst hemma så jag fick prova ett nytt, supersnabbt, recept.

2 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl (jag tog bara vete)
1/2 tsk salt
2 1/2 tsk bakpulver
1 1/2 dl fil (jag hade bara hälsofil med smak av vanilj, hallon och passionsfrukt)
1/4 dl smält smör
Vallmofrö

Blanda ihop alla ingredienser och gör 8 bullar av degen. Pensla med vatten och strö över vallmofrön. Ställ in i ugnen, 225° i ca 10 minuter.

Kram Jenny



2 kommentarer:

  1. hej hittade detta receptet efter att ha letat ett tag o mina ögon fastnade för det. jag har bara en fråga.... tog du 4 dl vetemjöl då istället för 2 vete o 2 graham??? jag behöver veta!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja, precis jag tog 4 dl vetemjöl istället :-)

      Radera