lördag 17 maj 2014

Trädgårds- och skotårta

En vän frågade om jag kunde göra en tårta till henne, hon ville ha med trädgård och finskor på tårtan. YES, tänkte jag, äntligen skulle jag få göra en klacksko! Jag har sett många fina tårtor med skodekorationer på. Men när jag började planera för tårtan och fundera på hur jag skulle få till skon fick jag lite smått panik. Shit, jag har ju aldrig gjort något liknande och vet inte alls hur man ska göra! Jag började "experimentera" lite och testa mig fram. Resultatet känns ändå helt okej för att vara första gången. 

Botten är gjord på receptet "lika delar". Den är fylld med glasscreme och färskostcreme med jordgubbar. Jag har spacklat med smörkräm och täckt med sockerpasta med vaniljsmak. Dekorationerna är gjorda av sockerpasta och strösselpärlor.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar