lördag 6 juli 2013

Doptårta - Seth Wilhelm

Idag har min älskade systerson, Seth Wilhelm, döpts och jag fick äran att vara lilla gullungens gudmor <3. Det värmde otroligt i mosters hjärta <3. Jag fick också äran att göra doptårtorna. Men ojoj vad arg, irriterad och ledsen jag var igårkväll när jag skulle täcka tårtorna... Det var så fuktig luft så tårtorna började att svettas med en gång och allt gick åt skogen :-( Jag som ville att tårtorna skulle bli så bra... Men men, vad göra? Jag fick försöka att fixa ihop dem så gott det gick!

Dopet var helt fantastiskt! Vädret kunde inte varit finare (även om det var VÄLDIGT varmt ;-)) och Emeli och André hade fixat så fint i trädgården :-) Lilla charmtrollet Seth Wilhelm Nordström skötte sig exemplariskt i mosters famn under ceremonin och resten av dagen med!!

Tårtbottnarna är av receptet "lika delar". De är fyllda med glasscremé och färskostcreme med jordgubbar. Tårtorna är spacklade med tuttifrutti-smörkräm samt täckta och dekorerade med sugarpaste.
















Kram Jenny 

2 kommentarer:

  1. Tårtorna var jätte fina och fantastiskt goda! Tack kära gudmor och världens bästa syster! Vi älskar dej <3
    Kramar från Emeli och Seth

    SvaraRadera
  2. Åh va gulliga ni är <3. Älskar er!!! Puss <3

    SvaraRadera