onsdag 24 juli 2013

Minipavlovas

Idag gjorde jag små minipavlovas och tog med hem till käre mor och far :-) De blev riktigt fräscha och goda, lemoncurd är jättegott att ha på! Till garnering var jag ute i trädgården och letade, det finns tyvärr inte mycket kvar att garnera med... Jag hittade i alla fall några små jordgubbar, några hallon och röda vinbär, i kylskåpet hade jag vindruvor. Pavlovan består alltså av en marängbotten, sedan bredde jag på lemoncurd och toppade med vispad grädde, garnera med bär.

Maräng:
3 äggvitor
2½ dl socker

Vispa upp äggvitorna till ett hårt skum. Vispa sedan ner sockret, lite i taget. Spritsa ut så stora bottnar som du vill ha, jag tog cirka 10 cm i diameter (vilket nästan blev för stort). In i ugnen, 100 grader, i cirka 1 timme.




Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar