onsdag 18 april 2012

Mammas tårta

Imorgon fyller min kära mor år och jag frågade om jag fick göra en tårta till henne. Hon hade redan börjat med den, så det är mammas tårtbotten och fyllningar. Mamma köpte även färdigkavlat vitt marsipanlock, vilket ju lät väldigt smidigt, men det ska aldrig jag köpa... Dels var det väldigt litet, för litet för att få snyggt och dessutom var det veck i det som ni ser (för tunt för att kunna kavla ut det). Så tyvärr var det ingen hit:(

Eftersom mamma älskar katter så valde jag att modellera en liten kisse. Det gick väldigt snabbt och blev långt ifrån perfekt, men det syns väl i alla fall vad det ska likna. Kissen fick också ett litet garnnystan att leka med ;) Alla dekorationer är gjorda av sugarpaste, blommorna är borstade med lite glitter och har en liten strösselpärla i mitten.

Kram Jenny




2 kommentarer:

  1. Tack Jenny för en underbar tårta.Du är en riktig konstnär!!!

    SvaraRadera
  2. Tack själv mammi :) Det var bara kul att jag fick hjälpa till!! Puss

    SvaraRadera