tisdag 20 november 2012

Lchf-biskvier

Åh jag bara älskar biskvier så när jag hittade detta recept så slog jag bakut!! Detta var bara tvunget att testas :-) Det var inte dumt alls, smakar inte riktigt som vanligt (förstås) men det mättar verkligen begäret ;-) Underbart att någon gång ha en kaka att tugga på till kaffet!

Receptet hittade jag hos tårtparadiset.

1 dl riven kokos
3 dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
3 st äggvitor
3 msk turkisk yoghurt

Smörkräm:
250 g rumstempererat osaltat smör
50 g mörk choklad
ca 2 msk kakao

100-125 g choklad att doppa i

Vispa ihop alla ingredienser med elvisp. Klicka ut smeten på ett bakplåtspapper och platta till. Grädda i ugnen, 200 grader i ca 20 minuter. Dra av bakplåtspappret från plåten och låt svalna. Vispa upp smöret med elvisp. Smält chokladen och vispa ner den i smöret. Tillsätt kakaon. Bred på smörkrämen på botten i form av en kon. Doppa sedan i smält choklad.




Kram Jenny








1 kommentar:

  1. Vad roligt att höra! Jag har en liten idé nu på hur jag ska få botten ännu godare och mindre torr! Ska försöka se om jag kan testa det redan i helgen ;)

    SvaraRadera